Je kent het wel: je hebt de mooiste brillen voor een klant uitgezocht en toch hoor je: “Heb je nog meer brillen die ik kan passen?”, of “Mag ik ze mee naar huis nemen, zodat mijn gezin kan helpen een keuze te maken?” Het liefst gil je het uit. Je hebt deze klant echt alle aandacht gegeven, en toch duurt het eindeloos voordat de beslissing valt.
Wil jij in minder tijd een briladvies geven? Een stappenplan waarmee je het klanten makkelijker maakt om een bril uit te kiezen? Leren hoe je kunt adviseren op een manier die behalve efficiënt ook een geweldige belevenis voor je klant is? Een manier waarvan je energie krijgt omdat het zo tof is om deze nieuwe werkwijze toe te passen
Met de nieuwe online verkooptraining is getwijfel van je klant verleden tijd. Jij leert om klanten in 4 stappen mee te nemen naar de perfecte bril.
Hoe mooi zou het zijn als je klant sneller een beslissing nam? En jij precies kon uitleggen waarom de ene bril beter staat dan de andere? Niet met verkooppraatjes, maar door je optiekkennis of kennis van mode en stijl bewust in te zetten.
De online verkooptraining is speciaal ontwikkeld voor opticiens en verkoopmedewerkers. Je leert om op een gestructureerde manier onderbouwde briladviezen te geven. Jij gaat efficiënter werken, klanten nemen sneller een beslissing en elk briladvies is van dezelfde hoge kwaliteit.
Het briladvies is geen intuïtief gebeuren meer, maar een structureel onderdeel van het verkoopproces.
De hele winkel staat vol en jij bent een bril aan het verkopen. Je voelt je opgejaagd als de klant geen brilkeuze maakt. Herkenbaar? Zou je willen dat je klant sneller tot een beslissing kwam?
Goed nieuws! Met deze online verkooptraining, speciaal voor opticiens en verkoopmedewerkers, is die stress verleden tijd. Na het volgen van deze training kun je meer klanten op een dag helpen, waardoor je omzet stijgt. En jouw salaris misschien ook wel 😉
Je leert hoe je klanten in 4 stappen meeneemt naar de perfecte bril.
Je kunt uitleggen waarom een bril zo goed staat.
Review:
“Ik werk al jaren in de optiek en dacht: wat kan ik nog leren?”
Door de training te volgen, breng ik nu structuur aan in wat ik onbewust al deed.
Hierdoor gaat de verkoop sneller, ik hoef gelukkig geen verkooppraatjes of toneelstukjes te spelen.
En als ik eerlijk ben, heb ook ik weer nieuwe dingen geleerd.
Een aanrader voor elke opticien – Sjoukje
Review:
“Ik werkte in de schoenenbranche en heb best veel gevoel voor mode. Maar hoe werkt dit met brillen?”
In de training leerde ik stapsgewijs mijn kennis voor mode te vertalen naar brillen. In het begin lastig, maar wat is dit onwijs leuk! Ik weet nu waar ik op kan letten en deel dit met de klant. Klanten maken makkelijker een keuze en kopen de mooiste brillen – Manon
Leuk dat je op mijn site bent. Ik ben opticien en imagostylist Marije Gerdes. Na mijn optiekopleiding wist ik niet hoe ik een briladvies moest geven. Daaraan werd tijdens de opleiding weinig aandacht besteed. Ervaren collega’s zochten in no time de mooiste bril voor een klant. Zodra er iemand binnenkwam, wisten zij al welke bril het zou worden. Al konden ze niet uitleggen waarom die bril een goede keus was.
Ik probeerde klanten te vermijden. Want waar moest ik op letten? Hoe wist ik welke schijfmaat een glas moest hebben? Welke montuurvormen pasten bij de verschillende gezichten? Ik besloot om zelf op onderzoek uit te gaan om verdieping in mijn vak aan te brengen.
De verkooptrainingen voor opticiens die ik volgde, waren niet de oplossing. Daar leerde ik dat je klanten met open vragen aanspreekt, dat je via een trechter naar één bril toe werkt en die verkoopt.Er moest meer zijn. Want als opticien kun je zoveel meerwaarde bieden. Je hebt een schat aan kennis, maar die zet je onbewust of intuïtief in.
Dit werd duidelijk tijdens styling- en imagotrainingen. Ik ontdekte het belang van de gezichtsvorm, de stand van de ogen en de wenkbrauwlijn bij het kiezen van een montuur.
Door een kenniscombinatie te maken van optiek en styling, en die bewust in te zetten, kwam ik een heel stuk verder. Inmiddels deel ik als Brillenstylist mijn kennis in trainingen waarmee jij je klantreis compleet kunt maken. Het briladvies is geen intuïtief gebeuren meer, maar een structureel onderdeel van het verkoopproces. Kijk, en daar word je wél een betere opticien van.
“We werken al jaren samen met Marije voor stylingevents. Klanten vinden het persoonlijke bril advies geweldig en 90 % van de klanten koopt een bril tijdens het event.”
We hebben ook de training gevolgd – het hele team was mee. Dit is een aanrader. De verkooptraining is echt gericht op de verkoop en advies van brillen. Marije, bedankt voor je inspirerende en leerzame training – Marieke
“We werken al jaren met kleur- en gezichtsanalyse in onze zaak. We waren toe aan een update en wilden met moderne materialen van deze tijd werken. Via de optiekbeurs kwamen we in contact met de nieuwe methodiek van de Brillenstylist. De training is een echte aanrader, fris, vernieuwend, to the point en geen getut met doekjes.”
Wil je de werkwijze goed integreren, zorg dan dat je het opneemt in je beleid en je protocollen, anders is het te vrijblijvend en verval je snel in je oude werkwijze. – Suzanne
Start de training waar en wanneer het jou uitkomt. Thuis, onderweg of op een rustig moment op het werk. Het enige dat je nodig hebt, is een telefoon, desktop of laptop en goede wifi.
Je hebt als deelnemer 3 maanden toegang tot de training.
Na je aanmelding ontvang je een bevestiging met instructies om in te loggen. Daarna kun je direct aan de slag met de verkooptraining.
Met een minimale investering:
Hulp nodig?
Heb je vragen, of heb je hulp nodig? Neem contact op:
Mail de Brillenstylist: marije@debrillenstylist.nl
Bel de Brillenstylist: +31 6 415 535 12