Verkooptraining voor opticiens: Briladvies in 4 stappen
Verkooptraining voor opticiens: Briladvies in 4 stappen

Dap-Styling ontvangt subsidie van het EFRO in het kader van de respons van de Unie op de COVID-19-pandemie via de SNN voor de volgende activiteit:

We ontwikkelen een systeem waarmee opticiens hun klanten in 4 stappen een goed onderbouwd briladvies kunnen geven. Het systeem krijgt een leermodus, waarin opticiens en hun teamleden regelmatig trainingen kunnen volgen. Het krijgt een interactieve modus, waarin de consument ontdekt welke aspecten belangrijk zijn bij het kopen van een nieuwe bril.

Als Brillenstylist verzorg ik verkooptrainingen bij opticiens in Nederland en België. Dit zijn onder andere trainingen waarin opticiens leren om hun klanten in 4 stappen een onderbouwd briladvies te geven. Hierdoor verloopt het verkoopproces sneller en efficiënter. Met deze trainingen brengen opticiens hun kennis naar een hoger niveau, onderscheiden ze zich van de online markt en de optiekketens, leveren ze high-end service en verhogen ze hun omzet.

Om ervoor te zorgen dat opticiens de theorie uit de trainingen blijven toepassen en hun klanten blijven verrassen met deze nieuwe manier van adviseren, willen we een digitale zuil ontwikkelen.

De digitale zuil wordt uitgerust met diverse functies. In eerste instantie gaat het om:
1. Het adviseren van klanten in de winkel
2. Het onderwijzen van verkoopadviseurs en opticiens
3. Het bieden van een bijzondere klantervaring

In de toekomst worden ook andere trainingen aangeboden via de digitale zuil.

Verkooptraining voor opticiens: Briladvies in 4 stappen
Verkooptraining voor opticiens: Briladvies in 4 stappen

Presentatie en lancering van het “Digitale Briladvies”

Bold Optical Fair
10 & 11 september 2023

De Werkspoorkathedraal in Utrecht

De Brillenstylist geeft tips…

meld je aan voor de nieuwsbrief

Referenties

Roma Opticiens
Marjan Beumer

We vragen Marije minstens een keer per jaar om terug te komen voor herhaling en extra inspiratie. Mijn medewerkers pikken elke training weer wat anders op en voegen dat toe aan hun adviesgesprek met de klant.

Optiek Guido Huygen
Maasmechelen

Valerie en Dominique Huygen

We leerden om te starten vanuit een analyse van het gezicht van de klant en het kleurenpalet dat bij de klant past in plaats van vanuit de trends. Een aanpak die we zeker zullen blijven hanteren.

Belgoptic.be
Raf Mastbooms

De stylingboxen zijn een extra tool waarmee elke opticien, na het volgen van de training, meerwaarde kan steken in het adviseren van de juiste bril. Het ziet er niet alleen professioneel en mooi uit, het werkt ook!