Online brillen kopen, stylisten in optiekzaken, brillen kopen met een personal shopper…

Een aantal jaren geleden “deden we daar niet aan”. Wie een bril nodig had, kwam bij jou in de zaak . Als jij zei dat de bril goed stond, werd dat montuur gekocht. Punt. Wat is er veranderd? Mensen speuren het internet af, bekijken de laatste trends en denken precies te weten wat ze willen als ze in de winkel komen.

Iedere opticien kan vertellen hoe de ogen in de bril moeten staan en hoe de bril op de neus moet zitten, maar er is meer. Waarom staat een bril mooi? Wat doet het montuur met de uitstraling van de klant? Hoe kun je een bepaalde uitstraling versterken met een bril?

Het is veel makkelijker dan je misschien denkt om hier als opticien op in te spelen. Laat zien waar jouw expertise ligt. Maak met een goed onderbouwd advies duidelijk waarom die ene bril minder mooi staat en wat die andere juist perfect maakt. Voor elk montuur dat jij met zorg hebt ingekocht, is er een klant. Je hoeft ze alleen maar bij elkaar te brengen.

Moet je je dan laten omscholen tot stylist? Nee hoor.
Je kunt wel een echte topadviseur worden en alles uit je mooie product halen. Je komt tegemoet aan de veranderde behoeften van je klanten, onderscheidt jezelf van de concurrentie en maakt gebruik van de nieuwste technieken.

Maak kennis met de gezichtsscan van de Brillenstylist
Met de gezichtsscan weet je binnen 3 minuten welk montuur bij je klant past. Ideaal in een drukke optiekzaak: onderbouwd advies in een handomdraai. Met de scan kijk je naar alle aspecten van een bril en je klant: contrast, persoonlijke kenmerken, kleur, vormen en lijnen. Door dit te combineren met de persoonlijke wensen van je klant, gaat elke klant tevreden naar huis met de perfecte bril.

Ga je inkopen op de Centrop-Sales? Dan kun je komend weekend kennismaken met de gezichtsscan. De Brillenstylist staat met een stand op de beurs.
Kom naar Loods 3 – Stand A23 en ervaar de gezichtsscan zelf. Doe ‘m gratis.

Voordelen van de gezichtsscan:
* Elke klant krijgt een passend advies, óók als het druk is
* Alle aspecten van de bril en de klant krijgen aandacht: kleur, vorm, lijnen, contrasten, persoonlijke kenmerken
* Efficiënte, professionele en vernieuwende methode
* Je verkopers worden topadviseurs
* Nooit een verkeerd advies!

Ben je aangesloten bij de NUVO?
Haal het maximale uit je lidmaatschap en maak gebruik van trainingen die worden aangeboden tegen een gereduceerd tarief.

12 februari 2018 geeft Marije de training “Verkoop in Stijl”. Dit is een training voor optiekprofessionals die op een nieuwe, verrassende manier willen verkopen.

NUVO-Academie: Gevorderdentraining Verkoop in stijl

Wie is de Brillenstylist?
Marije Gerdes is met Dap-Styling begonnen vanuit haar passie voor kleding, brillen en styling. Ze geeft stijl- en verkooptraining aan de NUVO Academie en de zelfstandige opticien. Ze volgde de opleidingen voor opticien aan de Christiaan Huygensschool in Rotterdam en contactlenzen in Zwolle. Dankzij haar jarenlange ervaring in de optiekbranche zijn brillen haar specialiteit. Inmiddels is ze 12,5 jaar actief als imagoconsulent, personal shopper en trainer op het gebied van imago.

Dap-Styling is aangesloten bij OPTIEKadviseurs®