Focus op kleur
De winkels hangen vol met kleurrijke kleding en zomerse prints. De donkere kleuren maken dit seizoen plaats voor frisse tinten zoals rood, geel, groen, paars en zalm. Je optiekzaak hangt vol met kleurrijke brillen. Daarvan zou je er graag meer verkopen dan nu het geval is. Je verkoopt vooral veel goud- en zilverkleurige monturen en nudekleurige brillen, terwijl die mooie kleuren blijven liggen.
Daar kun je van alles aan doen! In deze nieuwsbrief krijg je alvast vier tips.

TIP1
Draag tijdens je werk een verrassend gekleurde bril. Wat je draagt, verkoop je!
De meeste klanten weten niet welke kleuren hen goed staan. Ook kleuren combineren is voor de meeste mensen lastig. Als klanten dus een mooi voorbeeld zien (de combinatie van bril en outfit die jij draagt) is het begrijpelijk dat ze die ook willen hebben. Wat je zelf in de winkel draagt, wordt regelmatig verkocht. Inspireer, verras en help je klanten met de mogelijkheden van kleur. Geef het voorbeeld door een kleurrijke bril op te zetten en die te combineren met een outfit in een andere kleur.

TIP2
Organiseer een Kleurendag voor je vaste klanten. Help hen met een goed advies.

Schakel de Brillenstylist in. Laat je vaste klanten ervaren welke kleuren hen mooi staan en hoe ze die kunnen laten terugkomen in een montuur. Combineer dit met een persoonlijk stijladvies. Je klanten weten weer precies waarom ze altijd bij jou komen.

 

TIP3
Volg met je hele team een training en geef elke klant een advies op maat.
Als Brillenstylist inspireer en train ik teams bij optiekzaken. De onderwerpen die direct toegepast worden, zijn de zaken die je vaak al op gevoel doet. Hoe kijk je naar gezichtsvormen? Hoe vertaal je persoonlijke kenmerken van een klant naar een passende bril? Hoe kun je met contrasten een compleet andere uitstraling creëren?
Met kleuren wordt het vaak wat lastiger. Iedereen kan in principe zien of een kleur mooi of minder mooi staat, maar hoe onderbouw je dit bij je klant?
Door deze training met je hele team te volgen, ben je in staat hun kennisniveau en zelfvertrouwen in verkoop en advisering te vergroten. Je medewerkers geven elke klant een advies op maat én een onvergetelijke ervaring.

 

TIP4
Volg de masterclass “Stylist in eigen zaak” en word zelf een stylist.
Ben je aangesloten bij de NUVO? Haal het maximale uit je lidmaatschap en maak gebruik van trainingen die worden aangeboden tegen een gereduceerd tarief.

Op 18 juni 2018 geeft Marije de masterclass “Stylist in eigen zaak”. Heb je de Gevorderdentraining Verkoop in Stijl gevolgd? Dan mag je deze training niet missen. Ga dieper in op de theorie en ga direct aan de slag met wat je leert. De volgende onderwerpen komen aan bod: de persoonlijkheid van de klant vertalen naar een passende bril, gezichtsvormen vertalen naar een passende bril en persoonlijke kenmerken zoals neus, huidstructuur en kaaklijn terug laten komen in een bril. Na deze training heb je geen stylist meer nodig. Dat ben je zelf!

Bekijk hier de masterclass en geef je op: www.nuvo.nl

Er zijn drie redenen om meteen door te pakken:
1. Die mooie kleuren zijn helemaal van nu
2. In het voorjaar hebben veel mensen behoefte aan iets nieuws
3. Het vakantiegeld is net binnen

Farmacia en línea

Hay muchas señales de advertencia de una farmacia en línea sacrec.com que es fraudulenta, así como de aquellas que sólo buscan victimizar a sus clientes. El Departamento de Justicia de los Estados Unidos y la Comisión Federal de Comercio llevan tiempo advirtiendo a los minoristas en línea sobre este problema. En 2021, publicaron un informe en el que advertían a los minoristas del aumento del número de estafas de phishing que se estaban llevando a cabo en los sitios web de comercio electrónico. Según este informe, las estafas de phishing aumentan a pasos agigantados en países como Estados Unidos, Gran Bretaña, Canadá, Australia y Japón. El Reino Unido también se incluye en esta lista de países debido a las prácticas utilizadas por algunos minoristas británicos para obtener información personal de los visitantes que podrían estar interesados en comprar medicamentos.

Wacht dus niet tot na de zomer met je plannen, maar doe het nu. De Brillenstylist heeft in juni nog een paar dagen beschikbaar.

Wie is de Brillenstylist?
De Brillenstylist, dat is Marije Gerdes. Zij begon met Dap-Styling vanuit haar passie voor kleding, brillen en styling. Ze geeft stijl- en verkooptraining aan de NUVO Academie en de zelfstandige opticien en reist het hele land door om tijdens stylingdagen persoonlijke kleur- en briladviezen te geven. Ze volgde de opleidingen voor opticien aan de Christiaan Huygensschool in Rotterdam en contactlenzen in Zwolle. Dankzij haar jarenlange ervaring in de optiekbranche zijn brillen haar specialiteit. Inmiddels is ze 13 jaar actief als imagoconsulent, personal shopper en trainer op het gebied van imago.

Dap-Styling is aangesloten bij OPTIEKadviseurs®